13:04 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day
عرضه همه محصولات "فولاد" در بورس و حذف رانت / تولید با ارزش افزوده بالا

1399/12/22 12:15

عضو هیات مدیره انجمن فولاد اعلام کرد:

عرضه همه محصولات "فولاد" در بورس و حذف رانت / تولید با ارزش افزوده بالا

نماد برتر- عضو هیات مدیره انجمن فولاد با اشاره به برنامه تولید فولاد با ارزش افزوده بالا گفت: همه محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا عرضه می شود و امکان رانت فراهم نیست.

به گزارش پایگاه خبری نماد برتر، رضا شهرستانی با اشاره به اهمیت ورود صنعت فولاد جهان به تولید با ارزش افزوده بالا گفت: برنامه ریزی چین در سال ۲۰۲۱ بر کاهش ۳ درصدی فولاد خام استوار است و به جای آن ۱۵ درصد کل تولید را بر فولادهای باکیفیت و با قیمت بیش از هزار دلار به ازای هرتن اختصاص داده است. برنامه ریزی چین در سال جاری میلادی بر تولید بالغ بر ۱۵۰ میلیون تن فولادهای خاص است.



وی افزود: این اتفاق درچین باید هشداری برای صنعت فولاد ایران باشد چرا که رقابت در این صنعت حرف اول را می زند. با چشم انداز تولید فولاد ۵۵ میلیون تنی در افق ۱۴۰۴ که ۳۰ میلیون تن آن در بخش صادرات تعریف شده نباید فرصت سوزی کرد و از اکنون باید بر فولاد با ارزش افزوده بالا سرمایه گذاری کرد.

لازم است برنامه ریزی های صنعت فولاد هماهنگ با دنیا و بویژه چین باشد تا زیرساخت ها و کارخانه های تازه تاسیس فولادی بر تولید با ارزش افزوده بالا و متناسب با سیستم انقلاب صنعتی چهارم تمرکز کنند.



شهرستانی ادامه داد: علاوه بر اطلاع رسانی به شرکت های تولید فولاد، سیاست گذاران هم باید در جریان این موضوع باشند و با برگزاری سمینارها و دعوت از کارشناسان بین المللی با اشراف به اهمیت این موضوع، صنعت فولاد را به روز کرده تا جایگاه فولاد ایران در جهان را حفظ و ارتقاء بخشید. محصولات فولاد مبارکه براساس ثبت سفارش است و همه تولیدات در بورس عرضه می شود که طبق ساز و کار خرید رقابتی پس امکان رانت فراهم نیست.